Dacă ne referim la
ultimii 100 de ani, cu siguranță că industria IT poate fi considerată “copilul
minune” al economiei, deoarece dinamica a fost una dintre cele mai mari,
comparată cu alte industrii. Dacă
industria auto ar fi avansat la fel de repede, probabil că acum am fi folosit
mașinile sâmbătă seara pentru a lua o cină romantică în Boston la vestitul
restaurant Union Oyster House. Apoi ne-am fi întoars în aceeași seară acasă, în
România.
Cred că în perioada
ultimilor 10 ani și a următorilor 10 ani, există trei vectori importanți ai
succesului: echipă (valoare, motivație), produsele vândute (calitate, preț) și
relațiile dintre persoane. Din păcate, este extrem de important ca toți cei
trei factori să existe simultan. Numai doi ajută, dar nu sunt suficienți!
În perioada ce a urmat
schimbărilor din 1989 și probabil că pentru încă vreo 20-30 de ani, schimbările
legislative, mai ales cele din domeniul economic (taxe, impozite, reguli suplimentare)
au fost și rămân principala provocare pentru mulți antreprenori din zona IT și
nu numai. Totodată, lipsa unor clienți
care să aprecieze nu numai prețul mic, ci și calitatea produselor este o mare
provocare a acestei perioade pe care o traversăm. De multe ori se preferă un
costum ieftin în care aratăm bine numai la prima purtare, în detrimentul unui
costum pe care, când îl imbrăcăm a zecea oară, arată ca nou (mersi SARTO!). Să
nu mai discutăm despre “cât de bune” sunt merdenelele de la metrou în detrimentul
unor adevărate Raclete de vită de la restaurantul Upstairs.
Cel mai de prețuit sunt
Libertatea și posibilitatea de a fi Tu Însuți!
Contextul intern și cel
international fiind extrem de complexe, orice predicție în domeniul IT ar fi
hazardată. Oricum, dacă munca noastră ar fi vreodată înlocuită de roboți, acest
lucru ar putea fi îndeplinit numai printr-o evoluție spectaculoasă a IT-ului.
Cert este că, așa cum “sarea este în orice bucate”, IT-ul va fi prezent în
orice industrie.