Cum ați evoluat dumneavoastră și industria în care activați în mediul de business din România?
Cu peste 20 de ani în urmă, am deschis o
clinică specializată în diagnosticul și tratamentul afecțiunilor părului, fiind
prima inițiativă de acest fel din România. În prezent avem multiple
servicii medicale de medicină regenerativă, abordând atât tratamente de
regenerare și înfrumusețare, cât și tratamente dermato chirurgicale ale unor afecțiuni
severe, terapii de avangardă ale bolii
varicoase. În prezent pot spune că oferirea unor servicii de înaltă
specializare, de nișă, ne-a permis să oferim atât românilor cât și pacienților
din străinătate servicii medicale de înaltă calitate și pot spune că acest
concept ne a adus succesul în domeniul în care profesăm.
Cum ați defini succesul în mediul de business din România?
Un business de succes este, în afară de
ascensiunea financiară, susținut de o evoluție stabilă, o evoluție progresivă,
atât vertical cât și pe orizontală. La noi în țară, pentru a obține rezultate
similare celor din țările occidentale, dificultățile și efortul sunt cel puțin
duble.
Care sunt provocările în mediul de business din România?
În primul rând complexitatea și
obscuritatea legislativă fac ca dezvoltarea unei afaceri serioase, plecând de
la zero, să fie extrem de dificilă, uneori riscantă. Finanțarea este mult mai
costisitoare, concurența cu finanțarea subterană e dificila și nu în ultimul
rând, instabilitatea legislației fiscale face extrem de grea prognoza pe termen
lung pentru afacerile mici și mijlocii.
Dar satisfacțiile?
Vorbind în nume personal, satisfacțiile
profesiunii medicale sunt în primul rând de ordin sufletesc, emoțional, iar
cele de ordin financiar nu sunt de neglijat într-o țară în care încă mulți
consideră că serviciile medicale sunt gratuite, cum păreau a fi in comunism și
să creada normal ca, fără să plătească nimic, să primească servicii de
calitate. Pe de altă parte, posibilitatea evoluției continue, ținând pasul cu
noile cuceriri științifice, este iar o mare satisfacție.
Cum vedeți evoluția mediului de business din România în următorii 100 de ani?
Din nefericire cred că o să fie
următorii cel puțin 10 ani extrem de dificili, urmând o integrare progresivă,
cu adevărat greoaie, dar continuă in mediul relativ stabil și progresiv al
Europei. Dar noi suntem încă aici, suntem încă mândri că suntem români și ne
dorim să susținem așa cum putem bucuria și nu dezamăgirea de a locui în
România.