Cum ați evoluat dumneavoastră și industria în care activați în mediul de business din România?
Industria croitoriei pe comandă are o lungă tradiție, fiind opțiunea originară a bărbaților și cartea de vizită a domnilor. În ciuda faptului că în postdecembrism a scăzut interesul pentru producția pe comandă, preferate fiind ținutele de serie, în ultimii 10 ani aceasta a reînflorit. De formație politolog și jurist, cu experiență în consiliere politică și management corporatist, mă bucur să fac parte dintr-o industrie aflată în plină expansiune și să îmi aduc aportul, întrucât cred în potențialul încă nedescoperit al business-ului românesc.
Cum ați defini succesul în mediul de business din România?
Succesul într-un mediu aflat în conturare și în sensibilă evoluție este definit de realizările celor care îl compun. Pentru unii se măsoară financiar, pentru alții prin tranzacții spectaculoase, iar pentru cei mai mulți, din păcate, prin anduranță într-un climat nefavorabil. Pentru noi, succesul atins este reușita renașterii unui serviciu pe cale de dispariție: croitoria pe comandă la un înalt standard.
Care sunt provocările în mediul de business din România?
Ca în orice economie aflată în dezvoltare și reinventare, principalele provocări întâlnite sunt lipsa experienței factorilor decizionali, lipsa culturii organizaționale și lipsa acumulării de capital pentru investiții și dezvoltare. Împreună cu instabilitatea socio-politică, aceste elemente îngreunează inițiativele antreprenoriale și stagnează etapele de dezvoltare, demotivând frecvent.
Dar satisfacțiile?
De asemenea, ca orice mediu virgin care descoperă capitalismul ca printr-o reverie, satisfacțiile sunt dintre cele mai variate; de la plăcutele surprize venite din partea noilor generații de antreprenori autohtoni și de import, la cele mai fantastice evoluții în planul IT&C, România nu încetează să uimească. Suntem un popor de oameni determinați, perseverenți și motivați să-și lase amprenta în istoria umanității, motiv pentru care consider că până în momentul de față abia dacă am descoperit ce avem de oferit mediului de business internațional și semenilor noștri.
Cum vedeți evoluția mediului de business din România în următorii 100 de ani?
După cum ne spune și Karl Popper, nimic nu este strict predeterminat și nici o istorie nu ne este impusă. Mediul de business românesc va evolua aliniindu-se la standarde internaționale, cu reglementări și bune-practici, cu norme de etică și moralitate, însă abia după ce va mai schimba câteva generații de management educat în sisteme competitive de influență europeană și nord-americană. Între timp rămâne la latitudinea noastră, a micilor actori, să confirmăm trendul pozitiv.