logo
Mădălina Trofin
Mădălina Trofin
Medic specialist ortodont | Fondator
OrtoRitmico
"Rămâne de văzut modul în care vor reuși generațiile următoare să echilibreze inteligența artificială și tehnologia, cu latura profund umană a actului medical."

Cum ați evoluat dumneavoastră și industria în care activați în mediul de business din România?

    Lucrurile s-au schimbat mult în viața medicală în ultimii 10 ani. Nevoia de servicii medicale de calitate, cât și explozia tehnologică erau la un nivel atât de ridicat, încât privatizarea mediului medical s-a dezvoltat firesc, oferind o platformă de desfășurare a serviciilor de nișă. Sora mea geamănă, și totodată partenera mea, este unul dintre puținii medici cardiologi din România specializați în efectuarea RMN cardiac, iar eu sunt medic ortodont cu practică restrânsă la tratamentul ortodontic al pacienților adulți. Așadar, firma noastră a fost gândită ca un parteneriat între două ramuri complet diferite, dar care oferă servicii medicale de înaltă calitate, la standarde ce mențin o clientelă foarte exigentă.


Cum ați defini succesul în mediul de business din România?

    Succesul reprezintă pentru noi o echilibristică permanentă între logistica firmei și practica din cabinetul medical. La sfârșitul unei zile, măsurăm succesul în termeni de auto-competiție, ceea ce înseamnă practic, nevoia continuă de a fi mai bun decât ieri. Pe termen lung, succesul reprezintă o dezvoltare echilibrată, cu protejarea valorilor de la care am pornit și implementarea lor, pe un plan multifațetat.


Care sunt provocările în mediul de business din România?

    Consecința directă a instabilității politice și economice din România ultimilor ani se traduce, în mediul nostru de activitate, prin tendința bolnavilor de a face rabat de la calitatea serviciilor medicale și de a amâna tratamentele medicale. Paradoxul acestei situații este că, pe termen lung, costurile alocate se vor ridica la sume mult mai mari. Urmărim să implementăm în continuare modelul exigent și competitiv de business pe care Monica l-a cunoscut în anii în care a profesat în Elveția și, în ciuda presiunilor exterioare, să nu mediocrizăm actul medical.


 Dar satisfacțiile?

    Satisfacțiile noastre sunt, desigur, strict legate de faptul că avem posibilitatea, spre deosebire de mulți colegi de-ai noștri care au decis să se mute în alte țări, să oferim servicii medicale de calitate, la noi acasă, în România. Mulțumirea pacienților noștri și feedback-ul pozitiv din partea colaboratorilor sunt doar câteva dintre aspectele care ne motivează.


Cum vedeți evoluția mediului de business din România în următorii 100 de ani?

    Cu siguranță, dezvoltarea tehnologică și implementarea inteligenței artificiale își vor spune cuvântul în mai toate domeniile, cu atât mai mult în cel medical. Concepte precum “deep artificial learning” sunt deja prezente la congresele internaționale și vom asista tot mai mult la pătrunderea lor în rutina medicală. Rămâne de văzut modul în care vor reuși generațiile următoare să echilibreze inteligența artificială și tehnologia, cu latura profund umană a actului medical - pe acest fond va evolua și business-ul medical de nișă.