Într-un mediu de business în care punctualitatea este o trăsătură esențială, Albini Prassa, importator și distribuitor al ceasurilor Tissot în România, a inițiat primele două ediții limitate Tissot dedicate exclusiv românilor. Un nume orientat, de 15 ani, spre a construi cultura locală pentru orologerie, Albini Prassa celebrează Centenarul cu modelele speciale „România 1918 – 2018” și „Stejarii”.
Modelul „România 1918 – 2018” subliniază importanța valorilor și tradițiilor românești care constituie și principala sursă de inspirație pentru detaliile unice ale celor doar 1918 piese. Simbolul principal apare pe fundalul secundarului și descrie dansul național românesc – hora, fiind un simbol imaginat de atelierul Șezi de la Alba Iulia. Legătura cu atelierul Șezi s-a construit natural deoarece fondatorii, arhitecții Octavia și Lucian Loiș, își propun să reînvie arta populară românească folosind metode tradiționale îmbinate cu cele actuale. În desenul circular sunt figurați 9 dansatori mână-n mână, fiecare reprezentând una dintre cele 9 regiuni istorice ale României. Conturul fațetat al cadranului pentru ore și minute amintește de Coloana Infinitului, iar indicatoarele sunt colorate cu o nuanță de albastru care trimite spre emblematicul Albastru de Voroneț.
Triunghiurile albastre, de pe marginea cadranului exterior, preiau motivul tradițional din broderiile românești, iar capacul transparent al carcasei este personalizat cu silueta unei stele, replică fidelă a cetății de la Alba-Iulia. Carcasa este realizată din oțel de înaltă calitate, în interior fiind montat un mecanism elvețian automatic, de înaltă precizie, cu o rezervă de funcționare de 38 de ore. Albini Prassa crede în responsabilitatea socială, așa că proiectul „România 1918 – 2018” promovează și o misiune caritabilă.
Cu fiecare ceas vândut se donează o parte din profit către asociația „Free Miorița”, donația urmând să se dubleze atunci când clienții trimit înapoi medalia de lemn cu simbolul horei primită la achiziția ceasului. Înființată în anul 2012 de Iulian Angheluță, Free Miorița a derulat deja mai multe campanii și acțiuni cu puternic impact social. De cinci ani, „Lumină pentru România” este campania adresată familiilor din zone rurale și izolate care nu au lumină, casele lor nefiind racordate la rețeaua publică de electricitate.
Al doilea proiect orologer gândit și proiectat de Albini Prassa pentru România marchează începutul parteneriatului dintre Tissot și Federația Română de Rugby. Ediția limitată „Stejarii” apare ca semn de apreciere față de prima federație sportivă înființată în România și prima care a adus țării o medalie olimpică. Pe cadran, în dreptul orei 8, se regăsește frunza de stejar iar culorile tricolorului sunt integrate discret în dreptul orelor 5, 6 și 7. Identitatea specială se continuă pe capacul carcasei, unde au fost gravate numele ediției speciale și numărul limitat de piese – 1 din 500.
Albini Prassa marchează primii 100 de ani de România cu două ceasuri care, la momentul la care citiți aceste rânduri, sunt cele mai dorite ceasuri din România, după numărul cererilor care depășește, de departe, numărul pieselor produse.